Skala problemu jest naprawdę poważna. Jak wynika z danych serwisu Downdetector, który zbiera zgłoszenia użytkowników, fala raportów zaczęła gwałtownie rosnąć po godzinie 9:00. W szczytowym momencie, około godziny 11:00, liczba zgłoszeń przekroczyła już 7 tysięcy.
Awaria sieci Plus. Na co skarżyli się klienci?
Problemy dotyczyły przede wszystkim najważniejszej usługi: wykonywania i odbierania połączeń głosowych. Użytkownicy donosili o kompletnej ciszy w słuchawce, problemach z nawiązaniem połączenia lub natychmiastowym jego zrywaniu.
Pojawiały się też raporty o lokalnych brakach sygnału, np. w Pile. Klienci opisywali swoją frustrację: "Nie mogę wykonać żadnych połączeń i rozłącza wszystkie przychodzące. Gliwice" – pisał jeden z internautów. Inny dodał: "Brak możliwości połączenia w sieci Plus, poza sieć mogę się dodzwonić. Do mnie nikt nie może zadzwonić – cisza w słuchawce".
Niektórzy użytkownicy znaleźli tymczasowe rozwiązanie. Okazało się, iż problem w wielu przypadkach dotyczył technologii VoLTE (Voice over LTE). "Ktoś napisał co zrobić, działa... wyłącz VoLTE" – radził jeden z internautów.
Inni operatorzy też mieli awarię? Trudno powiedzieć
Serwis Downdetector pokazuje, iż problemy, ale na znacznie mniejszą skalę, mieli też klienci pozostałych operatorów "Wielkiej Czwórki". Jak zauważył portal Telepolis.pl, wzrosty liczby zgłoszeń pojawiły się także w Orange, Play i T-Mobile.
Liczba zgłoszeń była tam jednak "kilkadziesiąt razy mniejsza", więc możliwe, iż konkurencji mogło się dostać przypadkiem. Mogło to wynikać np. z prób dzwonienia z sieci Plus do tych operatorów (lub odwrotnie) i problemów z połączeniem. Nie można jednak wykluczyć, iż był to objaw szerszego problemu technicznego.
Plus już naprawił awarię. To były chwilowe problemy
Wygląda jednak na to, iż sytuacja wraca do normy. Informacje te potwierdziło biuro prasowe operatora serwisowi Telepolis.
"Po chwilowych trudnościach z dostępem do niektórych usług problem został rozwiązany. Wszystkie funkcje powinny działać prawidłowo. Dziękujemy za cierpliwość i przepraszamy za wszelkie niedogodności" – przekazała Oktawia Chołuj z biura prasowego Plusa. Na wykresie na strobnie Downdetector też widać spadek liczby zgłoszeń.