75 proc. Polaków korzysta z aplikacji mobilnej banku co najmniej kilka razy w tygodniu

2 godzin temu
Zdjęcie: Kolejna oszukana metodą na szybki zysk


Trzy czwarte Polaków loguje się do aplikacji mobilnej banku przynajmniej kilka razy w tygodniu, a 41 proc. robi to codziennie – wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny: na bank w aplikacji”.

Jak podano w publikacji, najczęściej wykorzystywane funkcje to sprawdzanie historii transakcji (58 proc.) i wykonywanie przelewów (44 proc.).

Z badania wynika, iż popularność mobilnego bankowania jest najwyższa wśród osób młodych – codziennie korzysta z aplikacji połowa ankietowanych w wieku 18–29 lat i 56 proc. trzydziestolatków. Wśród seniorów (60+) codziennie loguje się 29 proc., a 28 proc. deklaruje, iż nie korzysta i nie zamierza korzystać z tego narzędzia.

Do barier utrudniających korzystanie z aplikacji użytkownicy zaliczają przede wszystkim obawy o bezpieczeństwo (27 proc.), a także problemy techniczne i awarie (11 proc.). Dla części badanych przeszkodą są ograniczenia sprzętowe (11 proc.), skomplikowana obsługa (10 proc.) czy zbyt duża liczba powiadomień (9 proc.).

„Nasze badanie pokazuje, iż bankowość mobilna stała się nieodłącznym elementem codziennego życia. Jednocześnie to jak często Polacy z niej korzystają, zależy m.in. od wieku i miejsca zamieszkania” – powiedział, cytowany w raporcie Piotr Warda, dyrektor w Santander Consumer Banku.

Według banku aplikacje mobilne pełnią dziś nie tylko funkcję kontrolną, ale umożliwiają także m.in. spłatę rat i kart kredytowych, zakładanie lokat czy składanie wniosków kredytowych.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 9-18 sierpnia 2025 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków. Próba n = 1000.


Idź do oryginalnego materiału