Przejazd przez Zieloną Górę ma być szybszy, bezpieczniejszy i cichszy – tak o efektach remontu Nadodrzanki mówią przedstawiciele kolei. Modernizacja Nadodrzanki, czyli linii od Wrocławia do Szczecina, podzielona jest na 3 etapy realizowane w regionach lubuskim, zachodniopomorskim i dolnośląskim. Po zakończeniu prac pociągi osobowe zwiększą prędkość do 140 kilometrów na godzinę.
– Znikną bowiem ograniczenia prędkości, obowiązujące teraz ze względu na stan techniczny torów – mówi Mirosław Skubiszyński, dyrektor PKP PLK w Zielonej Górze:
Inwestycja ma być zakończona w drugiej połowie 2026 roku. Na okres remontu czasy przejazdu pociągów mogą się wydłużyć, ale ostatecznie podróż będzie krótsza – dodaje Mirosław Skubiszyński. Najszybsze – między Wrocławiem a Zieloną Górą – pojadą szybciej o 18 minut, między Zieloną Górą a Szczecinem o ponad 20, na całym odcinku Wrocław – Szczecin o 40 minut:
Remont Nadodrzanki ma zwiększyć przepustowość trasy, którą będzie mogło pojechać więcej pociągów, w tym składów towarowych. Inwestycja jest realizowana ze środków Krajowego Planu Odbudowy.